Menü
Keresés
Kosár

Bolt és beszerelőműhely. Minőségi autóhifik egy helyen, kedvező áron.

FŐMENÜ
Ozon clean

Áraink:

  • 15 perces tisztítás: 4 990 Ft.
  • 30 perces tisztítás: 6 495 Ft.

Hogyan történik az ózonos autóklíma tisztítás?

Az autóba beteszünk egy nagy teljesítményű ózongenerátort. Itt fontos az, hogy ez valóban egy nagy teljesítményű, ipari készülék. Egyre több olyan helyet találni, ahol már elérhető az ózonkezelés például egyes gumisok, autókozmetikák, ám nagyrészt egy pár tízezer forintos kínai készülékkel csinálnak valamit az autóban. Ezek a bűvészkedések nem tévesztendőek össze egy Ozon Clean technológiával végzett autóklíma fertőtlenítéssel.

A belső keringtetésre állított szellőzőrendszer, a nagy koncentrációjú ózont kezdi el keringetni a járműben, így nemcsak a teljes légkondicionálót és a szellőzőjáratokat, de még az utasteret is fertőtleníti. Elpusztítja a rendszerben elszaporodó baktériumokat, gombákat, megszünteti a tőlük lévő kellemetlen, furcsa szagokat.

Nincs szükség egyéb vegyszerre az erős ózon önmagában is képes fertőtleníteni a légkondit! Az interneten olvashatunk olyat, hogy ózonnal és vegyszerrel együtt is kell tisztítani. Ezt leginkább olyan vállalkozók ajánlják, ahol az ózongenerátor teljesítménye annyira kicsi, hogy talán majd a két eljárás együtt meghozza az eredményt. Általános esetben egy nagy teljesítményű gép mellett külön vegyszeres tisztítást is fizettetni az ügyféllel véleményem szerint sima etikátlan lehúzás. Bár egy ilyen gép nem is néhány tízezer, hanem néhány millió forintos tétel, jóval magasabb karbantartási, és üzemeltetési költségekkel.

Mennyi ideig tart az autóklíma fertőtlenítés?

Egy normál állapotban lévő autó esetén az alap 15 perces kezelés is elegendő. Ha az autó elhanyagoltabb, büdöset fúj a klíma, vagy egy ismeretlen előéletű használt autót vásárol valaki a 30 perces intenzív kezelés ajánljuk. Ezt érdemes választani ha az autóban dohányoztak, és a cigiszagot szeretnénk az ülésből, kárpitból eltüntetni. A kezelések után néhány percet még kell szellőztetni az autót.

Milyen gyakran, és mikor kell tisztíttatni a klímát?

A klímát évente egyszer érdemes kitisztíttatni, mind az autóban, mind a lakásban lévőket. Erre legalkalmasabb időszak a tavasz, a készülék első bekapcsolását megelőzően. Így a klímaszezont már egy kórokozó mentes légkondival lehet kezdeni. Ha valaki sokat használja a nyár során a klímát, hasznos lehet a nyár végén egy újabb tisztítást kérnie, mert így a melegben szaporodásnak indult baktériumok és gombák nem maradnak egész télen a rendszerben. Ez azoknál különösen fontos, akik a klímát télen párátlanításra is használják, amikor is a nyári hűtéshez hasonlóan ugyanúgy lecsapódik a kondenzvíz a hőcserélő felületén. Hűvös, párás időben még a kondenzvíz is nehezebben párolog el a felületről, a ventilátor pedig az apró vízcseppekkel baktériumokat fújhat az autó utasterébe, egyenesen az utasok arcába. Egyes autótípusoknál a klíma nem is kapcsolható eco üzemmódba, tehát automatikusan télen is bekapcsol a kívánt hőfok mielőbbi elérése érdekében. Ezeknél a járműveknél ajánlott évente kétszer tis


Miért nem jó, ha egy olcsó, kis teljesítményű ózongenerátorral végzik a tisztítást?

Minden fertőtlenítésre használt anyag esetén fontos, hogy meglegyen egy megfelelő koncentráció. Gondolhatunk akár egy hipós felmosásra, vagy bármilyen folyékony fertőtlenítő szerre. Megfelelő töménységben kell tartalmaznia a fertőtlenítő hatású anyagot ahhoz, hogy a kellő hatást elérje. Ha a hipó mellé túl sok vizet teszünk, a bacik túlélhetik. Ne felejtsük el, hogy klór nagyon erős hatású, és senki se nyúlna bele szívesen a tömény hipóba gumikesztyű nélkül, de mégis az úszómedencék vize még mindig klórral van folyamatosan fertőtlenítve, tehát felhígított klórban boldogan pancsolunk. A csapból jövő klóros vizet pedig nyugodtan megisszuk, mert a benne lévő fertőtlenítő koncentrációja kicsi. Senkinek nem jut eszébe friss csapvízzel fertőtleníteni, mondván úgyis van benne klór. Az ózonnál szintén szükséges egy megfelelő ózonkoncentráció ahhoz, minden kórokozó elpusztuljon, ugyanis a baktériumok és a gombák nagyon szívósak. Az ózonmolekulák elég gyorsan lebomlanak, egy kis teljesítményű ózongenerátor egyszerűen nem képes annyi ózonmolekulát előállítani, hogy a folyamatosan bomló ózon szintje elérje azt, ami a fertőtlenítéshez szükséges.

Mivel készüljek elő a klímatisztításra?

Az autóból nem nagyon szükséges kivenni semmit, a bent hagyott telefon, ásványvíz, gyerekjátékok nem sérülnek, nem szükséges utána külön áttisztítani semmit, az ózon után nem marad semmi egészségre káros anyag. Ha az autóban gyümölcs, vagy egyéb más élelmiszer marad, azt is nyugodtan el lehet fogyasztani utána, az élelmiszerekben se okoz kárt. Ha van lehetőség valahol konnektor közelében megállni az autóval, akkor aggregátor használata nélkül tudjuk kivitelezni a tisztítást, így csak az alapjáraton járó autó hangját lehet majd hallani. Ha nincs hálózati áram vételi lehetőség, olyan helyet kell majd keresni, ahol mindkettőnk autója elfér egymáshoz közel. Mélygarázsban nem célszerű végezni a tisztítást, mert a folyamatosan járó motor túl sok CO-t termel, amit egyes érzékelők nem néznek jó szemmel, és a bent lévők egészsége miatt sem tanácsos. Ha az autó a mélygarázsban parkol, célszerű kiállni vele az utcára a kezelés idejére. A klímaszezonra való felkészülés jegyében érdemes az autó elején lévő klímahűtőt is lemosni, egyrészt a lerakódott por, és egyéb szennyeződések eltávolítása miatt, másrészt a tél során rákerült só miatt. A só képes megmarni az alumínium hűtőket, ami idővel akár ki is lyukadhat, és a hűtő gáz elszivárgásához vezet. Mivel készüljek elő a klímatisztításra? Az autóból nem nagyon szükséges kivenni semmit, a bent hagyott telefon, ásványvíz, gyerekjátékok nem sérülnek, nem szükséges utána külön áttisztítani semmit, az ózon után nem marad semmi egészségre káros anyag. Ha az autóban gyümölcs, vagy egyéb más élelmiszer marad, azt is nyugodtan el lehet fogyasztani utána, az élelmiszerekben se okoz kárt. Ha van lehetőség valahol konnektor közelében megállni az autóval, akkor aggregátor használata nélkül tudjuk kivitelezni a tisztítást, így csak az alapjáraton járó autó hangját lehet majd hallani. Ha nincs hálózati áram vételi lehetőség, olyan helyet kell majd keresni, ahol mindkettőnk autója elfér egymáshoz közel. Mélygarázsban nem célszerű végezni a tisztítást, mert a folyamatosan járó motor túl sok CO-t termel, amit egyes érzékelők nem néznek jó szemmel, és a bent lévők egészsége miatt sem tanácsos. Ha az autó a mélygarázsban parkol, célszerű kiállni vele az utcára a kezelés idejére.

Mikor kell cserélni a pollenszűrőt?

A pollenszűrő nem csak a polleneket, virágport szűri ki a járműbe bejutó levegőből, hanem a port, és egyéb szennyező anyagokat is. A szűrő pórusai idővel eltömődnek, és nem engednek át kellő mennyiségű levegőt. Az elhasználódott szűrő jele lehet esős időben az ablakok fokozott párásodása. Az ózonos tisztításhoz nem szükséges kivenni a pollenszűrőt, annak cseréje nem szükséges a tisztítás miatt. Természetesen ha a szűrő cseréje időszerű, meg kell tenni. A gyártók általában 10-20 ezer kilométerenként ajánlják a cserét, de poros környezetben ennél gyakrabban is szükséges lehet. A pollenszűrő cserét sok típusnál házilag is könnyen el lehet végezni, de van olyan autó amit érdemes inkább szervizre bízni, ha a célszerszámok hiánya miatt nem szeretnénk akár több órás szerelgetésbe kezdeni, vagy több kárt csinálni, mint hasznot.

Az OZON CLEAN technológia

Forrás: ozonclean.hu
>
A termékek beszerelését is vállaljuk! Keressen minket telefonon: 06 20 988 7032, email-ben: ahcmuhely@gmail.com, vagy személyesen.